МАСТЕР АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ

Сваке школске године, Универзитет у Београду објављује Конкурс за упис студената на мастер академске студије Универзитета у Београду. 

Кандидат који је остварио право на упис, подноси оверене фотокопије докумената потребних за пријаву на конкурс, као и оригинална документа на увид.

Напомена:

Овера фотокопије документа је у надлежности јавних бележника и дипломатско-конзуларних представништава Републике Србије у иностранству. Изузетно, у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, ове послове обављају судови.

Овера фотокопије документа врши се искључиво на основу оригиналног документа – оригинални документ се предаје на увид и том приликом се обезбеђују фотокопије које се припремају за оверу од стране овлашћених лица за ове послове.

Списак јавнобележничких канцеларија у Републици Србији на следећем линку: https://www.mpravde.gov.rs/registar.php?id=6659

Поред тога подноси:

  1. образац ШВ-20 (образац се попуњава и електронски, а штампана верзија се потписана предаје на факултету);
  2. две фотографије формата 4,5×3,5 цм;
  3. доказ о уплати накнаде на име трошкова уписа;
  4. доказ о уплати школарине за самофинансирајуће студенте;
  5. извод из матичне књиге рођених/оверену фотокопију личног документа (пасош);
  6. по потреби и друге доказе.

Припадници српске националне мањине из суседних земаља, укључујући и стипендисте пројекта „Србија за Србе из региона“, приликом подношења  пријаве  подносе и изјаву у писаној форми о припадности српској националној мањини.

Упис који се врши применом афирмативних мера, за лица који су припадници ромске националне мањине и за лица са инвалидитетом, спроводи се у складу са Програмом уписа студената припадника ромске националне мањине, односно у складу са Програмом афирмативне мере уписа лица са инвалидитетом и Смерницама за прилагођавање пријемног испита особама са инвалидитетом које желе да се упишу на студије применом афирмативне мере за лица са инвалидитетом, односно које искажу потребу за додатним прилагођавањем.
Кандидати који конкуришу за упис по Афирмативној мери у складу са Програмом уписа студената припадника ромске националне мањине прилажу факултету, поред прописане документације и Изјаву да су припадници ромске националне мањине и Препоруку Националног савета ромске националне мањине.

Кандидати који конкуришу за упис у складу са Програмом афирмативне мере уписа лица са инвалидитетом приликом конкурисања за упис на жељени студијски програм подносе, поред обавезне конкурсне документације, и мишљење којим се утврђује статус кандидата за упис применом афирмативне мере за особе са инвалидитетом.
Рок за покретање поступка утврђивања права на упис на Универзитету применом афирмативне мере је 10. јун 2024. године.
Поступак се покреће подношењем захтева за утврђивање статуса кандидата и студента са инвалидитетом Канцеларији за студенте са инвалидитетом, на прописаном обрасцу.

ДОКУМЕНТАЦИЈА ПОТРЕБНА ЗА ПРИЈАВУ НА КОНКУРС

КАНДИДАТИ КОЈИ СУ ПРЕТХОДНО ОБРАЗОВАЊЕ ЗАВРШИЛИ У РС

Преглед потребне документације која се доноси на увид и документације која се предаје приликом пријаве на конкурс.  

КАНДИДАТИ КОЈИ СУ ПРЕТХОДНО ОБРАЗОВАЊЕ ЗАВРШИЛИ У ИНОСТРАНСТВУ

Преглед потребне документације која се доноси на увид и документације која се предаје приликом пријаве на конкурс.

РОКОВИ 2024/25

Први уписни рок

– најраније 2. септембра, а најкасније до 2. октобра 2024. године – пријава и пријем докумената;

– најкасније до 10. октобра 2024. године – Универзитет објављује коначне ранг-листе по студијским програмима које су основ за упис;

– најкасније до 14. октобра 2024. године – упис кандидата;

– најкасније до 15. октобра 2024. године – факултети достављају Универзитету број уписаних студената по студијским програмима и број слободних места.

Кандидати приликом пријаве на конкурс подносе на увид оригинална документа, а уз пријавни лист подносе фотокопије следећих докумената: 

  1. диплому и додатак дипломи, односно уверење о завршеном студијском програму првог степена студија. 

*Напомена: 

– за студијске програме обима 60, односно 90  ЕСПБ бодова неопходна је документација којом се доказује савладаних 240 ЕСПБ бодова на основним академским студијама, односно савладане основне студије завршене у складу са прописима који су важили до доношења Закона о високом образовању из 2005. године у најмање четворогодишњем трајању

– за студијске програме обима 120 ЕСПБ неопходна је документација којом се доказује савладаних 180 ЕСПБ бодова на основним академским студијама, односно савладане основне студије завршене у складу са прописима који су важили до доношења Закона о високом образовању из 2005. године у најмање трогодишњем трајању.

  1. доказ о уплати накнаде за трошкове пријаве.

Кандидати приликом пријаве на конкурс подносе на увид оригинална документа, а уз пријавни лист подносе фотокопије следећих докумената: 

  1. Диплому и додатак дипломи, односно уверење о завршеном студијском програму првог степена студија.
  2. Превод документације код овлашћеног судског тумача у Републици Србији. Напомена: Превод стране средњошколске исправе мора бити оверена оригиналним печатом овлашћеног судског тумача у Републици Србији. Није потребан превод докумената издатих у Црној Гори, Републици Хрватској и Босни и Херцеговини.
  3. Решење ректора Универзитета у Београду о признавању претходног образовања ради наставка образовања на Универзитету у Београду, односно потврда о започетом поступку признавања. *Више информација о поступку 
  4. Доказ о знању језика на ком се реализује студијски програм.
  5. Доказ о уплати накнаде за трошкове пријаве.